Człowiek Roku 2008

Styczeń 28, 2009

13 stycznia 2009 roku w hotelu Jan III Sobieski w Warszawie odbyła się uroczysta Gala wręczenia nagród „Człowiek Roku” i „Firma Roku” miesięcznika „Meble Plus”.

Nagrody te zostały przyznane po raz drugi, w oparciu o ranking organizowany przez redakcję miesięcznika „Meble Plus”. Redakcja wskazała pięć osób i firm, które ich zdaniem zasłużyły na nominację do tytułów „Człowiek Roku” i „Firma Roku”.  Wyboru zwycięzców dokonały firmy z branży.

Marek Kołakowski, Prezes Mebelplast S.A., otrzymał 47,7% głosów i tym samym uzyskał tytuł „Człowiek Roku 2008”. To już kolejne, po przyznawanym przez Prezydenta RP Srebrnym Krzyżu Zasług, wysokie wyróżnienie przyznane Prezesowi i założycielowi Mebelplast.

Wybierając „Człowieka Roku” respondenci miesięcznika „Meble Plus” docenili m.in. sięgnięcie po nowe w branży środki promocji – współpracę ze znaną projektantką mody Ewą Minge.  

Połączenie talentu Ewy Minge z naszym bogatym doświadczeniem w produkcji mebli to przełom w branży meblarskiej – mówi Prezes Mebelplast Marek Kołakowski. – W jej wyniku powstają meble, które równie dobrze prezentują się podczas pokazów Paryskiego Tygodnia Mody, jak i w domach naszych klientów. Każde ubranie ma swój charakter i jest związane z panującą modą, dlaczego zatem meble nie miałyby być modne i kreowane przez znanych projektantów mody?  Ale tak naprawdę, pierwszy kontakt z modę mieliśmy poprzez Panią Grażynę Hase, która na moja prośbę zaprojektowała ponad 30 kreacji z tkanin obiciowych – dodaje Prezes Mebelplast. Podczas Targów Poznańskich „Meble 2003”, dokładnie w sześć miesięcy po tragicznym pożarze, który strawił całą fabrykę w Kieźlinach, postanowiłem pokazać, że pomimo przeciwności losu nadal istniejemy. Zorganizowaliśmy ekspozycję na 2500m2 powierzchni z pokazem mody, który później powtórzyliśmy w Hamburgu i Warszawie. Kolekcja Eva Minge for Livingroom to nowy etap – mówi Prezes Mebelplast Marek Kołakowski. – To wyszukane modele mebli w najszlachetniejszych tkaninach i skórach wybranych osobiście przez projektantkę. Kolekcja Eva Minge for Livingroom to idealne połączenie świata mody rodem z paryskich wybiegów i najnowszych trendów w meblarstwie. Dowodzi, jak wielką sztuką, wymagającą wyczucia smaku i odwagi, jest wystrój wnętrz. Jej wyjątkowy charakter dodatkowo podkreśla fakt, iż każdy model mebla wchodzący w skład kolekcji charakteryzuje się indywidualnym i  stylem. W planach jest poszerzenie kolekcji o nowe modele, które, mamy nadzieję, spodobają się naszym klientom.

Jak już wspomniałem, połączenie naszych sił jest przełomem w branży meblarskiej. Wizerunkowo bardzo pozytywnie wpłynęło to na pozycję firmy oraz na rozpoznawalność marki  – a co się z tym wiąże – zaistnienie w świadomości nowych i dotychczasowych klientów. Kolejny rok przed nami, a w planach nawiązanie współpracy z kolejnymi artystami, nie tylko z kręgu projektantów mebli. Cały czas kładziemy naciska na realizację projektów przede wszystkim  rodzimych projektantów.  

Rok 2008 był dla Mebelplast owocny w liczne ważne wydarzenia. Stale rozbudowujemy sieć salonów firmowych Livingroom. Tradycyjnie ważne były targi w Poznaniu, Coburgu i Brukseli. Mijający rok zaowocował również wejściem naszej firmy na szczególnie wymagający i odmienny od reszty Europy rynek brytyjski. Za sprawą nałożenia się na siebie dwóch trendów: coraz liczniejszych powrotów z emigracji i upadłości licznych firm meblowych, znacznie łatwiejsze stało się pozyskiwanie lepiej wykwalifikowanych i zmotywowanych pracowników. Pomimo negatywnych dla branży meblowej skutków światowego kryzysu finansowego, nie odnotowaliśmy znacznego spadku sprzedaży.  

Innym skutkiem łańcucha wydarzeń, który symbolicznie zapoczątkował upadek banku Lehman Brothers, jest tegoroczna seria bankructw firm meblowych, których głównym, a często jedynym, atutem w walce o klienta była cena. Spadek podaży ze strony tej grupy producentów sprawia, że branża może pozwolić sobie na uelastycznienie i dostosowanie do sytuacji rynkowej polityki cenowej.  

Bardzo ważnym wydarzeniem, oczekiwanym przez nasz sektor przemysłu w tym roku, będzie zmiana systemu sprzedaży drewna przez Lasy Państwowe. Ten dotychczas stosowany sprawdzał się w okresie hossy w branży, ale nie przystaje do nowych realiów rynku. Liczymy, że diametralna zmiana sytuacji gospodarczej, jaka miała miejsce, znacznie przyśpieszy prace nad weryfikacją systemu sprzedaży surowca drzewnego.  

Niestabilność rynków zbytu wywołuje w branży dużą niepewność jutra, a analitycy oceniają, że okres dekoniunktury w meblarstwie może potrwać nawet trzy lata. Nieelastyczny kodeks pracy bardzo utrudnia skuteczne dostosowywanie się do spadającej koniunktury i przez to może stać się podstawową przyczyną bankructw wielu firm. Szansę na przetrwanie tego trudnego okresu daje tylko znaczne zwiększenie efektywność, błyskawiczne dopasowywanie oferty do oczekiwań klientów i ogromna dyscyplina kosztowa.  Reasumując, pomimo wielu niekorzystnych zjawisk, w tym pułapki  opcji walutowych, miniony rok zamknęliśmy z zyskiem na poziomie poprzedniego roku, co można uznać za duży sukces.  

Priorytetem Mebelplast na rok 2009 jest poszerzenie oferty mebli skórzanych oraz dodanie do niej mebli skrzyniowych, dywanów, lamp, tapet i dodatków dekoracyjnych wnętrz. Prace nad tym przedsięwzięciem już się rozpoczęły. Tworzymy nowe linie produktów dla grupy, która obok jakości i ponadczasowego design, w kupowanych dobrach poszukuje również prestiżu. W perspektywie jest kreowanie kolejnych brandów, aby wyróżnić ofertę dla poszczególnych grup klientów.  Mebelplast zamierza także opracować specjalną ofertę dla klientów z branż hotelarskiej, gastronomicznej i biurowej.
Będziemy prowadzili dalszą rozbudowę sieci salonów Livingroom własnych i partnerskich w oparciu o umowy franczyzowe. Pracujemy nad rewitalizacją sklepów i dostosowaniem ich do oczekiwań coraz to bardziej wymagających klientów. Opracowywana nowa koncepcja funkcjonowania salonów zakłada stworzenie sklepu „trzy”-lub-„cztery w jednym”.  

Firma Mebelplast S.A. została założona przez obecnego Prezesa Marka Kołakowskiego, jest spółką z całkowicie polskim kapitałem. Mebelplast S.A. od początku swojego istnienia stawia na rozwój. Zarząd spółki dużą wagę przykłada do inwestowania w swoje fabryki, park maszynowy i ludzi, których profesjonalizm i zaangażowanie są podstawą sukcesu firmy. Mebelplast S.A. zatrudnia ponad 500 osób.

Mebelplast posiada najbogatszą ofertę mebli tapicerowanych w Polsce, dostępną w salonach Livingroom. Składają się na nią kolekcje produktów:
– Lounge – skierowana do młodych, dynamicznych odbiorców ceniących lekkość, swobodę i
  fantazję,
– Residence – luksus i prestiż dla wymagających klientów ceniących elegancję, prostotę i
  wygodę,
– Country – kolekcja mebli dla klientów ceniących styl kolonialny, tradycję i komfort,
– Sweet Dreams – kolekcja dla osób ceniących komfort, elegancję i funkcjonalność,
– Eva Minge for Livingroom – kolekcja dla osób, które cenią sobie indywidualność, modę i
  niecodzienny   styl życia.  

Ponad 400 modeli mebli i przeszło 1500 rodzajów tkanin obiciowych i skór, w szerokiej gamie kolorów i wzorów dają klientom niespotykane możliwości komponowania zestawów według własnego uznania i gustu. Firma zaopatruje się w tkaniny wyłącznie u najlepszych producentów  z Włoch, Belgii, Hiszpanii. Podążanie za najnowszymi trendami, dbałość o jakość, a przede wszystkim zadowolenie klientów – wszystko to inspiruje Mebelplast do tworzenia mebli o ciekawym wzornictwie i wysokiej funkcjonalności.

Produkty powstają w oparciu o najnowsze technologie. Nowoczesność Mebelplast nie ogranicza się tylko do maszyn i urządzeń, ale obejmuje także najnowocześniejsze rozwiązania informatyczne, które dają możliwości logistyczno-organizacyjne dalece wyprzedzające rozwiązania powszechnie stosowane w branży nie tylko w Polsce, ale i w Europie. Idzie za tym terminowość i bezbłędność w realizacji zamówień. Jednak kluczowym elementem są ludzie, ich kwalifikacje i zaangażowanie. Kolejnym filarem naszego sukcesu jest wysoka kultura organizacyjna i innowacyjność firmy. Przy produkcji wszystkich elementów firma dba o zachowanie najwyższych standardów ekologicznych. Bezpieczeństwo pracy jest dla Mebelplast priorytetem, dlatego na bieżąco firma poszerza swoją wiedzę i wdraża nowe rozwiązania sprzyjające dobrym warunkom pracy. W latach 1999 – 2001 spółka przeszła certyfikacje ISO 9001: 2000, ISO 14000 oraz ISO 18000 (systemy zarządzania jakością, środowiskiem oraz bezpieczeństwem i higieną pracy).

Sieć Livingroom by Mebelplast posiada 40 salonów na całym świecie – w Europie, w Stanach Zjednoczonych oraz na Bliskim Wschodzie. Najnowszy z nich otwarty został w Dubaju, jednym z głównych centrów finansowych świata. Sieć salonów Livingroom by Mebelplast w Polsce obejmuje obecnie 18 salonów własnych i 10 partnerskich.

 

www.wood-furniture.biz

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: